Sko

Rigtige O-sko være en god investering, når du begynder at løbe uden for stienŕne. O-sko har kraftig profilering af sålen - nogle typer har endda pigge. Sålen er normalt smallere og ikke nær så polstret som på sko til hårdt underlag. Derved står du fast uden at vrikke om, når du løber på skråninger.

Løbetøj

Det er en fordel, hvis tøjet dækker ben og arme, men derudover kan helt almindelig løbetøj bruges. Decideret O-tøj er mere modstandsdygtig overfor brombær-rifter ol. end normalt løbetøj. Mange løber med knæbukser plus benbeskyttere. OK Snab har en klubdragt, der kan anskaffes én gang om året.

Kompas

Vi har et antal kompasser til udlån, så du kan prøve dig frem.

Tommelfingerkompasset, er populært ved mange og fås i en højre og venstre udgave.
Pladekompasset, som de fleste har set i skole- eller spejder-sammenhænge, bruges også stadigvæk.
Begge typer har deres svorne tilhængere.

SI-Brik

SI-brikken bruges til at stemple posterne med. Klubben råder om en del udlåns-brikker til ungdomsløbere og til nye medlemmer. Når du som voksen har været med noget tid, forventer vi, at du anskaffer din egen brik.
Sportident-brikkerne kan købes på www.sportident.dk

Postdefinitions-holder

En postdefinitionsholder anvendes til at sætte de løse postbeskivelser i. Dette er mest brugt i konkurrence-situationer, men gør det meget hurtigere at aflæse om man står ved rette postnummer.

O-løbs rygsæk

En rygsæk, som har en foldbar taburet samt regnslag indbygget. Nu snakker vi en lille smule luksus, men selv om man kan klare sig med en almindelig sportstaske, er det rart at have noget at sidde på, når skoene skal snøres på en fugtig stævneplads.

(De fleste billeder er stillet til rådighed af Møller Sport - www.mollersport.dk)