Hvad er orientering?

Orientering handler om at finde vej med brug af kort og kompas i ukendt terræn. Orientering er en sport for alle, som holder af motion i frisk luft og natur - samtidigt med, at hjernen også kommer på arbejde! Sporten kræver fokus og nærvær, og det sociale fællesskab rundt om sporten er fundamentet for den enkeltes udvikling.

Orientering er for alle aldersklasser og kan dyrkes på det ambitionsniveau, som passer hver enkelt. Børn kan typisk begynde for alvor, når de kan læse. I starten får de en "skygge" (træner eller forælder) med rundt, så de kan være trygge for ikke at blive væk. I den anden ende af skalaen har vi flere medlemmer, som har rundet de firs!

Hvis du har spørgsmål:

kan du kontakte vores formand: Flemming Jørgensen: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. / tlf. 2177 7769.

- Kom og prøv!

Du er velkommen til træne med en onsdag kl. 17:15/17.30. I vores Aktivitetskalender kan du se, hvor vi træner. Hav løbesko og passende løbetøj med. Andet udstyr låner du de første gange.

Ungdomstræningen er delt op i 4 forskellige niveauer: Mini, Begynder, Let og Mellemsvær/Svær. Læs mere om disse under Ungdom

For voksne er introduktionsforløbet mere individuelt tilpasset. Der arrangeres tekniktræning for nye/nyere voksne i nogle sæsoner. .

træner 250Træning i OK SNAB.

Klubtræningerne med ungdomstræning har sæsonstart slut marts/start april og slutter til efterårsferien. Børn/unge og Voksne træner samtidig onsdag aften kl 17.15/17.30. Vi har klubhus på Vejle Atletikstadion, men det er ikke altid vi træner herfra. I vores Aktivitetskalender, kan man se hvor og hvornår vi træner.

Fra efterårsferien og frem til sæsonstart er der også flere tilbud om træning. Der vil typisk være et almindeligt O-løb i weekenden, og et nat-orienterings-løb en hverdags-aften.
Et nat-løb foregår sjældent om natten, men blot efter mørkets frembrud, og man løber derfor med pandelampe i skoven. Det er en udfordrende og sjov O-løbs-disciplin, som helt klart kan anbefales at prøve - selv en kendt skov kan føles ny og fremmed.