oskar smalEn vigtig del af Orienterings-sporten's identitet er at deltage i konkurrencer uanset alder og niveau. Det sportslige er selvfølgelig vigtigt, og der er altid nogen man "gerne vil slå", men det er i lige så høj grad det sociale liv på stævnepladsen og fællesskabet om sporten, der driver orienteringsløbere til at deltage i stævnerne - og så er det jo altid fedt at komme ud i nyt terræn.

Orienteringsstævner er for alle: Eliteløbere, børn/unge og voksne i alle aldre deltager i de samme stævner. Der er altid baner for alle - både for begyndere og viderekommende uanset alder. Det kan være lidt svært at hitte rundt i klasser, sværhedsgrader, åbne baner osv, men kom og spørg, så hjælper vi.

Kalenderen over de danske konkurrencer finder du på O-Service. Vi har skrevet en vejledning i, hvordan man tilmelder sig. Mange af konkurrencerne er også skrevet ind i vores Aktivitetskalender.

Divisionsmatcher og DM Hold.

Divisionsmatcherne er rigtig vigtige stævner, som vi meget gerne vil så mange som muligt afsted til.

OK Snab er i 1.division i Sydkredsen. Hvert år skal de to bedste klubber fra 1.division i hver kreds mødes til DM Hold for ar finde Danmarks bedste klub. De to bedste klubber er således dem, der klarer sig bedst samlet set ved de 3 årlige divisionsmatcher i Sydkredsen, hvor OK SNAB konkurrerer som hold.

Det afgørende for resultatet, at rigtig mange Snab-ere deltager, da der konkurreres i alle sværhedsgrader og aldersklasser. Alle har mulighed for at bidrage til resultatet, og et mindre godt løb trækker ikke klubben ned. Samtidig er det festligt at være rigtig mange Snab-ere på stævnepladsen.

Så tag udfordringen op, og vær med til at sikre os en en plads til DM Hold - og måske endda en podieplacering.

Læs mere om Divisionsmatcherne her

knud smalDer er en række løb, som er fast tradition for hele Danmark: Påskeløbet, Nordjysk 2-Dages osv. - og så er der også nogle mere lokale stævner, som Jysk-Fynsk mesterskaber (JFM) o.a.

Kutymen er, at man har base på stævnepladsen ved klubflaget eller klubteltet. Hvis I er en familie, kan det sommetider være et puslespil at få starttider og evt. børnepasning til at gå op, men så snart ungerne bliver mere trygge ved de andre voksne i klubben, er det ikke længere et problem. Til de fleste løb er der altid en børnebane for de mindste.