Generalforsamling, Vision 2015, klubhus
Nu er det forår og den nye bestyrelse er godt i gang med arbejdet efter en god generalforsamling med fin opbakning og masser af diskussionslyst. Mest glædelig var det, at vi for første gang i mange år har en fuldtallig bestyrelse efter at Ditte Busch blev valgt til arrangement udvalget efter Helle, som blev valgt til kommunikationsudvalget. På DOF’s repræsentantskabsmøde blev medlemsafgiften som forventet hævet, så vi nu skal betale 331 kr. pr. voksen og 141 kr. pr. ungdomsløbere (fra 8 år) til DOF, men heldigvis fik vi tilpasset kontingentet, så vores budget hænger sammen.
DOF skal bl.a bruge afgifterne til egen finansiering af Vision 2015, hvor DOF har fået 2,6 millioner kr. af DIF til et synlighedsprojekt. Vision 2015 bygger på at klubberne skal etablere ”Find vej i” projekter og geare klubben til at modtage løbere, som prøver ”Find vej i”. DOF’s mål er over de næste 3 år at få 35 klubber med i projektet. For Snab vil det være naturligt at gå med, da vi allerede har etableret Find vej i Nørreskoven og Sønderskoven. Med mønsterklub analysen, som vi har gennemført via deltagelsen i EliteVejle, er vi allerede langt med at geare klubben. Vi skal dog have etableret en projektgruppe, som synes det kunne være sjov at arbejde med rekruttering og arrangementer omkring Find vej i projekterne. Er det noget for dig så meld endelige tilbage.
Snab’s Poster i skoven er i løbet af den sidste måned skiftet til Find vej i .... Tak til familien Thygesen, som har udført det praktiske arbejde.
Vi har siden flytningen til Vejle Stadion haft fælles lokaler med VIF, men de første år har VIF valgt at bruge deres gamle lokaler, men fra i år er det slut og de vil også bruge lokalerne til socialt samvær efter deres løbetræning, som starter 18:30. Jeg har aftalt med VIF’s nye formand, at det skal kunne lade sig gøre, at begge klubber hygger sig sammen efter træningen. I bestyrelsen har vi også besluttet at fastholde vores model med fællesspisning når vi træner i Nørreskoven. Det kan altså godt blive lidt hektisk, men jeg håber alle vil bidrage positiv, så det kommer til at fungere så smertefrit, som overhovedet muligt.
Generelt gør Vejle Kommune ikke rent i klublokaler, dvs. VIF og Snab skal selv finde en model for rengøring af køkken og det store lokale, da vi ikke længere kan lukrere på at VB gør rent. VIF har bidraget væsentlig mere end Snab til at få udstyret de nye lokaler med bl.a. inventar, opvaskemaskine og kaffemaskine. Holdningen er den, at det er fælles lokaler, som vi bruger på lige vilkår og i fællesskab sikrer bliver holdt, så det er en fornøjelse at komme der for alle. Snab har ikke så mange økonomiske muligheder, men har mulighed for på anden vis at bidrage, så derfor har vi aftalt at vi skal gøre rent i klublokalerne en gang ugentlig i perioden med sommertid, dvs. det er uanset om vi træner i Nørreskoven eller ej den pågældende uge for VIF’erne og TVO løberne kommer jo stadigvæk. VIF tager så vinterperioden, hvor vi kommer endnu mindre i lokalerne. Der vil blive udarbejdet vejledning for rengøringen og rengøringen vil komme til at gå på skift blandt klubbens medlemmer. Jeg håber meget, der er opbakning til denne model, da vi alternativ skal ud og lave andet arbejde for at skaffe penge. Ditte har lovet at administrere rengøringen, men hjælp hende for hun skal jo også gerne have overskud til at lave nogle gode arrangementer.
Tirsdag den 5. april er Vejle Stadions fremtid på dagorden på kulturudvalgets møde og her forventes det, at den længe ventede plan for Vejle Stadions fremtid bliver vedtaget. Snab har fremsendt vores ønsker, men kender ikke indstillingen. Når den er på plads forventer vi at kunne komme endelig på plads med depotrum med mere.
Foråret startede for rigtig mange Snab’ere helt præcis 33 til nordjysk 2-dages og det selvom der ikke var arrangeret klubtur med fælles overnatning, men med den interesse så vil det være oplagt at arrangere fælles tur næste år. Der var mange rigtig flotte resultater, hvoraf den mest imponerende var Josephines sejr i D17-20 elite om lørdagen, selvom der var mange udenlandske løbere til start. Det blev også straks belønnet med en efterudtagelse til juniorelitens træningssamling.
Lørdag den 2. april bakker vi igen op om Grønt Forums forårsrengøring ved at samle affald i Nørreskoven.
I år har Ditte og Martin tilbudt at medbringe klubteltet til løb for som Ditte siger. Vi planlægger jo alligevel at deltage i de fleste løb. Nyd tilbuddet men husk at hjælpe med at bære og få teltet op og ned, når vi er på stævnepladsen.
Sydkredsen var i bekneb for stævner i efteråret til afvikling af op/nedrykning mellem 2 og 3 division, så vi har tilbudt at lave et B-løb i Nørreskoven den 2. oktober. Lone har tilbudt at være stævneleder, men vi mangler stadigvæk en banelægger, så hvis det var noget for dig, så meld lige tilbage.
Henning Schou arbejder i øjeblikket på højtryk med at udvikle en ny hjemmeside, hvor det bliver muligt at uddelegere redaktørrollen, så f.eks. ungdomsudvalget selv kan opdatere de sider, som de har ansvaret for, hvilket forhåbentlig gør det lettere og hurtigere at få relevant information på hjemmesiden.