Kære alle

Nu er vi omsider kommet om på den anden side af WOC 2022 – et kæmpe projekt, der har præget klubben gennem flere år, men som heldigvis endte med at blive en succes, som vi som klub kan være stolte af.

Projektet har været kolossalt, og det lå ikke lige i kortene at klubberne i Trekantområdet skulle påtage sig det. Vores klubber er små, og vi havde forinden kun meget begrænset erfaring med at arrangere store internationale mesterskaber.

Jeg har derfor undervejs i forberedelserne af og til stoppet op og overvejet, hvorfor vi egentlig påtog os opgaven. Da initiativet blev taget andetsteds, har jeg ikke rigtig et entydigt svar på det selv. Men jeg tænker, at det primære formål må have været at synliggøre sporten og øge kendskabet til orienteringsløb i Danmark.

Jeg er sikker på, at vi har opnået dette mål, så nu må vi se, om det også er med til at styrke vores klub og sport fremadrettet. Måske udmønter det sig i at flere viser interesse for vores sport og gerne vil være med i klubben. Det kan vi håbe på. Vi skal som altid være klar til at tage imod nye medlemmer i klubben og byde på gode og varierede aktiviteter.

WOC 2022 har været en enorm opgave for vore 5 små klubber, og gennemførelsen lykkedes kun på grund af en kæmpe indsats fra alle bidragydere. Jeg er nu spændt på, om det store arbejde har gjort indhug i vore ressourcer, eller om det har skabt motivation og gejst til at ride på bølgen, sådan at vi i endnu højere grad og omfang kan nyde at løbe o-løb sammen.

Men nu har det hele i lang tid stået i sprintorienteringens tegn, og vi er nok mange der har savnet at løbe orienteringsløb ude i naturen. Det blev tydeligt for mig og min familie, da vi deltog i OOcup i Nordsverige i forrige uge. 5 etaper på 5 nytegnede kort og med 4 stævnepladser i den svenske vildmark. Orienteringen var sat i højsædet! En fantastisk oplevelse for os alle.

OOcup er i øvrigt et af mange sommerferietilbud i orienterings-Europa. Det bliver hvert år arrangeret af en flok entusiastiske o-løbere (primært slovenere). Oftest laver de arrangementet i lokalområdet omkring Slovenien, men af og til søger de nye terræner; dette år i Umeå i det nordlige Sverige. Det var et godt initiativ, og det kan varmt anbefales at kombinere sommerferie og o-løb.

Selv om WOC og de tilhørende publikumsløb fyldte meget i foråret, lykkedes det os alligevel at gennemføre en ubrudt række af klub- og talenttræninger (TVO) hele foråret, den sidste klubtræningsaften kun få dage inden det gik løs, hvilket er imponerende i sig selv. Vi ser frem til et efterår, hvor vi kan give klubbens aktiviteter fuld fokus igen. Og ikke mindst et efterår med skovløb og spændende udflugter.

Jeg håber, at vi bliver mange til de kommende aktiviteter, og særligt glæder jeg mig til efterårets stafetter, divisionsmatcher og klubture til Bornholm og Trollhättan.

Sæt kryds i kalenderen d. 18. september. Her skal vi alle til divisionsmatch i Stensbæk!

Vi ses til træning d. 10. august.

O-hilsen Flemming