Generalforsamling, klubhus, Find vej dagen 2014, stævner og løb

Sæsonen startede med generalforsamling den 29. januar og det forløb stille og roligt med genvalg til alle (Lone, Flemming, Poul og Henrik) og det er samtidigt lykkes at finde en kandidat til posten som formand for arrangementsudvalget, der har stået ledigt det sidste år. Det er Line Bøckhaus som genoptog orienteringsløb sidste år efter en pause, der har sagt ja til arrangementsudvalget, så jeg håber I vil tage godt i mod hende og støtte hende i arbejdet. Dermed har vi en fuldtallig og erfaren bestyrelsen, som er klar til en ny spændende sæson, hvor vores DM den 14. september kommer til at fylde meget. Fremmødet til generalforsamlingen var beskeden og bestyrelsen vil gerne have en bredere indsigt i medlemmernes ønsker end den vi kan få fra de trofaste støtter på generalforsamlingen, så derfor arbejder vi på en spørgeskemaundersøgelse, hvor vi vil forsøge at afdække medlemmernes ønsker til aktiviteter og træningstilbud. Et resultat af undersøgelsen skal gerne blive en breddepolitik, hvor vi aktivt har forholdt os til hvilke tilbud, der skal være for bredden på lige fod med den politik, vi har lavet for ungdom og talent sidste år. Hermed allerede nu en opfordring til at besvare undersøgelsen, når den kommer.

Klubhus

Hen over vinteren har VIF etableret styrkecenter i den vestlige ende af Vejle Atletik Stadion, hvilket betyder at vores herre omklædningsrum er inddraget. Det er aftalt, at vi fremover bruger de 2 store omklædningsrum i østenden. Der er ikke pt. lavet aftale med VIF om benyttelse af styrketræningscentret og hvorvidt det kommer, vil afhænge af interessen og vilkårene fra VIF’s side.

Find vej dagen 2014

Vi deltager i den landsdækkende Find vej dag den 5. april og i år bliver udgangspunktet klubhuset. Erfaringen viser at de bedste ambassadører for orienteringssporten er klubbens egne medlemmer, så jeg håber rigtig mange af jer vil benytte dagen til at introducere familie, venner, naboer og kollegaer for orienteringssporten. Vi følger op med begynder instruktion 9, 23 og 30 april, hvor vi er i Nørreskoven.

Stævner 2014

Vores DM stævneledelse har holdt det første funktionsledermøde og i øjeblikket er alle funktionsledere ved at vurdere om deres funktionsbeskrivelse er korrekt og dækkende. Som det næste skal de i gang med at bemande deres funktion og her vil jeg opfordre alle til at melde sig, da vi forventer at skulle bruge ca. 80 hjælpere, hvilket stort set svarer til alle voksne i klubben.

Sidst annoncerede jeg at årets Vejle stafet bliver i Palsgård, men der er desværre opstået problemer med skovtilladelsen, så der er i stedet lavet en aftale med Kolding om at låne Frederikshåb vest. Her er Jesper og Linda ansvarlige for banerne og Martin er stævneleder. Husk selvom der er meget fokus på DM, så har Martin også brug for hjælpere.

Løb i 2014

Selvom der fortsat er god tid til sidste frist for tilmeldingen til Påskeløbet 2014(sidste frist er 28/3), så melder Flemming om tæt ved udsolgt på klubturen til Trentemølle, hvilket lover godt for en god start på 2014, men allerede næste weekend tager 30 Snab’ere hul på sæsonen med deltagelse i Nord-Jyske 2-dages.

6. april er der første divisionsmatch i Sdr. Farup Bjergplantage og her skal vi gerne rigtig mange til start. Selvom du normalt ikke deltager i åbne løb, så håber jeg du vil deltage i Divisionsmatchen for at støtte klubben. Der er behov for løbere på både lette, mellemsvære og svære baner og med forskellig alder. Er du i tvivl om mulighederne, så kontakt Lone for at få rådgivning om længde og sværhedsgrad.. Den anden match er den 7. september i Als Nørreskov.