Så blev Klubmesterskabet 2021 afviklet i Frederikshåb NV, og OK SNAB’s klubmestre 2021 kan nu offentliggøres!
Der var lagt op til konkurrence i alle klubmesterskabs-klasserne, så der var god grund til at holde sammen på kortet og holde god fart i benene hele vejen rundt på banen.
Frederikshåb plantage har jo alt lige fra tæt skov til åbne områder, og et væld af indlandsklitter, så der er altså nok at holde styr på. For undertegnede gav det da også lidt udfordringer undervejs - især i det diffuse område i det sydøstlige hjørne af kortet. Det lykkedes dog at komme på ret kurs, og finde alle posterne alligevel. Men, som det blev bemærket af en af vores klubkammerater, så havde vi heller ikke lige fået tilføjet i indbydelsen, at man skulle huske at have hovedet med ud på banerne ;o)
OK SNAB’s Klubmestre 2021 er:
D13-16: Camilla Rimmer Eskildsen. Og det er lige før man kan kalde det et hattrick, for hun vandt faktisk også dagens D14-klasse, plus tog den samlede sejr i Kredsungdomspokalen i D14.
D17-34: Eva Örnhagen Jørgensen. Eva skulle forsvare sidste års klubmesterskab og tog dermed titlen igen. Eva blev også dagens vinder i D18-klasse
D35-44: Helene Nissen. Helene skulle også forsvare sidste års klubmesterskab og tog altså også titlen igen...og blev også dagens vinder i D40.
D45-54: Lone Knudsen. Lone K vinder med ca 8 min ned til nr 2, men hun havde også haft god fart på derude, og synes det var gået rigtig godt.
Mix D55-64/H60-69: Per Filskov - lagde konkurrenterne ned og havde næsten 20 min ned til nr 2 i klubmesterskabs-klassen. Det rakte ikke overraskende også til en sejr i dagens H60-klasse.
Mix D65- / H70-: Grethe Larsen. Grethe forsvarede sidste års klubmesterskab i flot stil.
H13-16: Axel Örnhagen Jørgensen. Axel bliver tilmed også nr 1 i dagens H14-klasse. Det er dog også værd at bemærke at Rasmus E – med dagens løb - vinder Kredsungdomspokalen i H14.
H17-39: Magnus Dewett. Sidste gang han vandt klubmesterskabsklassen var i 2016, denne gang var det med ca 3 min ned til nr 2, Kristian Blok. Også Magnus blev dagens vinder i H21-klassen. Der var som altid skarp konkurrence i denne klasse, og der var lagt til flere blodige familie-fejder - jeg tror dog kun det blev til en forslået tå.
H40-49: Flemming Jørgensen. Flemming vandt med knap 2 min ned til Jesper. Dagens H40-klasse var faktisk beklædt med SNAB’ere på de 5 første pladser!! John tog 3.pladsen, og var vist selv positivt overrasket over hvor godt han løber på øl og wienerschnitzler.
H50-59: Kaj Isaksen. Der var god fart i benene, og på trods af lidt slinger i valsen i det sydøstlige diffuse område, så rakte det altså til en sejr.
(D12 og H12: ingen tilmeldte.)
Der var faktisk også en del SNAB’ere som deltog udenfor Klubmesterklasserne. Her skal det da nævnes, at Ada gjorde det så godt, at hun vandt dagens begynderklassen. I H10 stillede 3 raske drenge op: Carl, Emil og Oskar…her blev det tæt mellem Carl og Emil – kun 50 sek imellem de to drenge i Carls favør.
Kolding Orienteringsklub havde som altid arrangeret et dejligt stævne, og når vejr og skov også viste sig fra sin smukkeste side, var det kort og godt en rigtig dejlig dag i dejligt selskab.
Vedhæftet er resultatlisten fra OK SNAB’s klubmesterskab 2021: 2021_Klubmesterskab_OK-Snab_Resultatliste.pdf
og her er link til stævnets samlede resultater på Koldings hjemmeside.
Stort tillykke til alle klubmestrene og tak til alle som deltog. Vi ses snart i skoven igen.
På vegne af træningsudvalget / Louise