Denne side er meget summarisk - de følgende sider er mere detaljerede (der linkes nederst).

Hvem kan skrive?

Medlemmer af Snab kan få et password ved at skrive til Henning (Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.)

Strukturen

De fleste sider på Snabs website er enten blog-indlæg eller faste sider.
Et blog-indlæg tilhører en såkaldt kategori, som bestemmer, hvor indlægget dukker op. En kategori svarer typisk til et menupunkt.
En fast side redigeres som en samlet enhed. Den udgør som regel et helt menupunkt - som f.eks. menupunkterne under "Ny eller nysgerrig". Faste sider tilhører kategorier, hvis navn typisk begynder med "fast-". (Du kan ikke placere nye indlæg dér.)

Kategorier kan indlejres i hinanden. Eksempel: Første punkt "Nyheder" på menuen "Mest for medlemmer" samler de seneste indlæg fra flere forskellige kategorier.

Forsidens centrale felt er også en slags kategori, men har en særlig status - Kommunikationsudvalget vælger de indlæg, som dukker op her.

Retningslinjer

De følgende vejlednings-sider forklarer hvordan du skriver indlæg. Her nedenfor vil vi samle en stribe overordnede tips og regler. De er især vigtige for blog-indlæg, da disse skal kunne leve i fred og harmoni med andre indlæg.

Brug (kun) hjemmesidens formateringsværktøjer

Editoren har knapper for bold og italic, og der er en stribe formater til eksempelvis overskrifter. Undlad så vidt muligt hjemmestrikkede tricks til at give indlægget din personlige stil - det giver hjemmesiden et håbløst Klondike-præg.

Kopier aldrig tekst direkte fra Word

Mange er vant til at skrive i Word; det virker naturligt bare at kopiere og indsætte i hjemmesidens editor. Det slæber imidlertid en masse skjulte Microsoft-koder med over - med en masse små bivirkninger til følge.
Hvis du har teksten i Word, så åbn NotePad (Notesbog eller hvad den nu hedder) - indsæt teksten der - kopier herfra - og indsæt den endelig, hvor du vil have den. Derefter skal du formatere teksten forfra - men så bliver udseendet konsistent med resten af hjemmesiden.

PDF-filer - kun, hvis nødvendigt

Det kan være nødvendigt at lægge et dokument på hjemmesiden i form af en PDF-fil. Men det skal være velovervejet, for dels er det meget besværligt at lægge op, og dels bryder fremvisningen af PDF-filer hjemmesidens normale flow i navigationen.

Begræns levetiden f.eks. på "Opslagstavlen"

Brug feltet, der definerer afslutningen på publiceringsperioden. På "Opslagstavlen" max. 2 måneder fremme - andre steder overvejer du selv, hvornår opslaget bliver uaktuelt.
Husk: Hvis dit opslag bliver uaktuelt, kan du altid gå ind og sætte feltet "Stop publicering" til datoen for i går.

Husk at opdele blog-indlæg

Hvis dit indlæg er i en kategori, hvor det bobler op som nyhed, er det vigtigt at lave en "Læs-mere" deling et par linjer nede - ellers rydder du forsiden!
(Dette gælder kategorierne: O-Oplevelser, Anbefales, Nyt om klubben, Pressemeddelelser, Arrangement, Formand, Ungdomstræning, Voksentræning, Træning, Referater, Mester og Pokal)