For at skrive skal du først logge ind.

 

 

Når du er logget ind, får du en ekstra menu. Vælg Skriv nyt indlæg

 

 


Derefter åbner et editor-vindue sig. Her skriver du dit indlæg og slutter med at klikke Save. Men der er nogle vigtige punkter at være opmærksom på:

 

1 - Skriv en passende titel.
Systemet danner selv feltet Alias ud fra titlen. Men hvis dette kikser (så får man en fejlmeddelelse) så kan man udfylde med en tekst, der med sikkerhed ikke ligner noget, der har været i brug tidligere.

2 - Der er en række formateringsværktøjer, som ligner dem, som er til rådighed i et tekstbehandlingsprogram.
Vis mådehold
- ellers ender hjemmesiden som et kludetæppe af forskellige personers smag.

3 - Her i det store felt skrives teksten.

4 - Hvis du skriver mere end nogle få linjer, bør du normalt dele indlægget op i en appetitvækker (øverste del) og resten. Anbring markøren og klik på knappen Read More for at fastlægge opdelingen.

5 - Kategorien bestemmer hvor på hjemmesiden, dit indlæg dukker op. Det er meget vigtigt at vælge rigtigt her!

6 - Skal normalt stå tom - vi vil ikke acceptere anonyme indlæg. Undtagelser kan aftales med WebMaster.

7 - Indlægget skal normalt sættes til Published. Ellers kan kun forfattere se det

Featured sender indlægget på forsiden. Forbudt område - kun for WebMaster!

8 - Klik på kalenderknappen for at udvælge en dato, hvor indlægget automatisk forsvinder. Opslag på opslagstavlen skal være fornuftigt tidsbegrænset. Andre kategorier kan have andre regler.

9 - Lad altid adgangen være Public.
(Med mindre du har fået instruktion i andet.)

10 - Og glem nu ikke at gemme !

 


Når du har gemt teksten, ledes du til hjemmesidens forside, og her skulle du gerne se denne besked.:

 

 

Kontroller til sidst, at indlægget dukker op under det menupunkt, du forventer!

 

 

 


Resultatet af ovenstående kom til at se således ud.
Bemærk den lille ikon med notesblokken, som vil være synlig på dine egne indlæg, når du er logget ind - klik på den, hvis du vil redigere: