Ny bestyrelse, klubhus og divisionsmatch

Selvom kong vinter stadigvæk har et solidt tag i Danmark, så indledte 33 SNAB’ere sæsonen til Nord-jysk 2-dages med en solid gang klitkravl. Især de mange unge viste at vinterens flittige træning lønner sig og der var mange flotte resultater, som lover godt for en ny stor sæson. Forhåbentlig slipper kong vinter sit tag inden Påsken, hvor der er 45 SNAB’ere til start ved Påskeløbet omkring Horsens.

På generalforsamlingen takkede Jakob af som kasserer, men heldigvis er Jens Liengaard klar, som vores nye kasserer. Hjælp ham godt i gang i jobbet bl.a. ved at få betalt kontingent. Sidste år måtte mere end 1/3 rykkes, hvilket ikke er rimelig forhold for en kasserer, som gør et stykke frivilligt arbejde.

Desværre lykkes det ikke at finde en afløser for Ditte til arrangement udvalget, så skal den øvrige bestyrelse ikke (over)belastes, så skal vi have fundet en kandidat, uddelegere eller om nødvendig skære i tilbuddene, så derfor hører vi gerne fra dig, hvis du vil hjælpe på den ene eller anden måde.

På generalforsamlingen var der fuld opbakning til at styrke talent arbejdet med etablering af fast Talent- og Elite udvalg. Helle Schou bliver formand for udvalget, hvilket vi tror, vil give en stærk forankring af det arbejde Helle udfører i dag som koordinator i TVO. Helle får en referencegruppe at trække på med følgende medlemmer.

• Lone for at sikre en tæt sammenhæng til ungdomsudvalget
  • Flemming omkring træning og det sportslige som elite løbere.
  • Henrik omkring det politiske med deltagelse i EliteVejle

Desuden er der lavet politik og strategi med nyt støttekoncept, som gerne skal sikre klare rammer og afstemte forventninger til alle dem, som træner målrettet og for det videre talent arbejde i klubben. Se politik og vision. Se støttekoncept.

Helle fortsætter også som formand for kommunikationsudvalget, så her kan I hjælpe ved at være flittige med indlæg på hjemmesiden.

Klubhus

Vejle Atletik Stadion er blevet udstyret med briklås og mange har allerede fået udleveret deres brik. Brikken bruges uden kode og skal anvendes, hvis du kommer andre dage end tirsdag eller har brug for at komme ind efter 20:30, hvor dørene låser automatisk. Dvs. skal du være postindsamler, så kan det være en god ide at have en brik. Henrik står for udlevering af brikker. Til vores materialerum og vores Snab-lokale skal den gamle klubhusnøgle fortsat bruges.

Hen over vinteren er vores Snab-lokale udvidet til dobbelt størrelse og alt der ikke bruges i dagligdagen er flyttet til vores nye depot i stueplan. (anden dør til højre for indgangen) Det skulle gerne give et meget velegnet lokale til afholdelse af instruktion og møder, men også et lokale med lidt o-atmosfære.

Divisionsturnering

Fra 2013 gælder der et nyt reglement for divisionsturneringen, hvor reglerne er ændret ud fra et ønske om at flere løbere fra hver klub skal tælle. Antallet af og vægtning af løbere på lette, mellemsvære og baner for ældre løbere tæller mere. Dvs. skal vi gøre os forhåbning om at vinde for tredje år i træk, så skal vi op i deltager antal. I år bliver der yderligere en nabomatch for Kolding sluttede flot af i 2012 ved at besejre Odense, som må ned i anden division. Kolding stillede med 75 løbere til den sidste match, så vi må forvente hård konkurrence. Se mere om de nye klasser